2015. szeptember 1., kedd

Új hónap-Új mese

Persze nem hónapfüggő hogy új mese részletet mutatok, csak így alakult.
Még jó pár kiegészítőt kell készítenem a meséhez, és az eltart talán a hónap végéig is. :)
A mese pedig a "Jancsi és Juliska" , gyerekkorom egyik kedvenc meséje.
Abban az időben a diavetítés élte fénykorát, és a sötét szobában a fehér falra vetített színes mézeskalácsház engem is elvarázsolt. :)
Bár nem teljes önszorgalomból álltam neki a megvalósításnak, hanem kérés is párosult hozzá, de az a kép ami a fejembe volt a házról, azt nagyjából sikerült formába önteni.
Egész pontosan fűrészelni, szegelni, gyurmázni, festeni és ragasztani.... :)
Néhány hétig eltartott a művelet, egyrészt mert a fa alapnak már korábban nekiálltam, miközben még más dolgokon dolgoztam, de ezzel inspiráltam is magam a készítésére.
Miután kész lettem a megálmodott ház formával, lefestettem, majd vásároltam hozzá levegőre száradó gyurmát.
Úgy gondoltam hogy 1kg gyurma elegendő lesz, de nem lett az.
1,5kg! gyurma kellett a részletek kialakításához, és így is maradt itt-ott néhány fedetlen négyzetcenti :) .
A kémény volt az első amit megformáztam, azt viszont még fából.Táblás csokit képzeltem el hozzá, fából kézi csiszolással faragtam ki a csokikockák közeit, majd összeragasztottam, szegeltem, és lefestettem.
A többi részletről nem írok ilyen részletesen, egyesével kézzel formáztam ki a háztartási kekszeket (is) ,a franciadrazsék pedig ragasztás mellett stiftel rögzülnek a házhoz.
A ragasztóm  ismét nem más volt  mint a szuper erős, Patex szuperfix.
Nem reklám gyanánt írom, hanem mert erre merek esküdni, a faragasztómon kívül.
Ami viszont cukorka, és nem gyurmából készült, azok ismerősek lehetnek néhányotoknak, azok a cuki csillagok.
Pont jókor jött Boróka bejegyzése , amikor megláttam, tudtam hogy ezekből készül majd a cukorpálcák melletti üres helyekre a díszítés.
Innen is köszi Neked drága Kolléganő, a megoszást, és a segítséget! ;)
A kerítésre én magam nem gondoltam, az utólagos kérésre készült, cukorpálcákat próbáltam megformázni fa rudakból, színes papírcsíkok és ragasztó segítségével.
Aztán még az ajtóra a mézesszív , és a színes franciadrazsék a kekszek közé kerültek utólag , azok a saját terveimben nem szerepeltek.
Bár eleinte a szíven gondolkoztam, de a benne lakó banya nem a szeretetéről volt "hírhedt" hanem a csábító cukorkáiról csupán, így elvetettem az ötletet.Amikor pedig felmerült kérés gyanánt, már nem volt hová tenni.
Készítés közben, ahogy az apró cukrok, linzerek, kekszek festés után száradtak időnként elmentem mellettük. Megmondom őszintén hogy késztetést éreztem csenni belőle 1-1 darabot és hamm. :D Szóval azt hiszem hogy elég élethűek lettek.
Még ha a háztartási kekszek kicsit sötétebbek is mint az igazi, de pont olyanok mint a kakaós háztartási keksz (már ha van ilyen). :D
A végén pedig összeszámoltam a cukrokat,kekszeket, 230db! került fel a házikóra.Na nem másért, csak hogy magamnak veregethessem meg a vállam a kitartásomért. :D
Mostanában biztosan nem állnék neki elkészíteni újra az egészet, pedig egész más funkcióra alkalmas, mézesfalács tervem már van, kettő is.



Hamarosan folytatom a bemutatást, mert a szereplőkhöz alkalmas babák ruhájával folytatom a munkát.









5 megjegyzés:

  1. Csúcs, nem is gondolná az ember, hogy 230db van rajta!!! Csodálatos, gyönyörű! Azért a füstért is oda vagyok, nagyon találékony megoldás volt. :-) A háztartási keksz pedig tutira valami mézes verzió, mert még a fahéj illatát is érzem, ha ránézek! :-)
    Igazán boldog vagyok, hogy tudtunk nélkül így összedolgoztunk, és én köszönöm nagyon a megemlítést, örülök, hogy segíteni tudtam!!!!! :-) Izgatottan várom a szereplőket, hogy színre lépjenek! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszike!
      Lépnek, lépnek, a Jancsi már félig fel van öltöztetve, annyira édes, hogy iszonyatosan igyekszem, mert van egy kis poénom vele. :D

      Törlés
  2. Ó, te jó ég. Oké, ez kiverte a biztosítékot. Te tényleg nem vagy normális. De tudod, mi az egyik, amit nagyon bírok a cuccaidban? A színtiszta élvezet érződik rajtuk, hogy igen, te ezt tényleg nagyon szereted csinálni. De jó lenne, ha meg tudnál élni belőle! Talán külföldi piacra még működne is. Nem gondolkozol ilyenben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy erős problémám van a külföldi piaccal, hogy nem beszélek a nyelvükön.
      Vagyis franciául igen, de az sem piacképes.Aztán még ott volt anno az orosz.
      Kell egy szuperintenzív, vagy vénába fecskendezős angol tanfolyam. csak éppen bele kéne fognom....valamikor. :)
      Az viszont tutti hogy ez nem csak a hobbim, hanem a szenvedélyem is. :D
      Nem is szeretnék leszokni róla soha, csak a hogyan-t kell kitalálni hozzá.

      Törlés
    2. Jaj-jaj, hát igen, engem is a nyelvtudás hiánya akadályoz sokmindenben...:((( Irassuk be magunkat angolra sürgősen!

      Törlés