2015. július 29., szerda

Busójárás Barbie módra

Ugyan messze már a farsang, de a kérést most teljesítettem, és nem szerettem volna csak az időszerűség kedvéért várni a bemutatással.
A Tél búcsúztatására kialakult mohácsi népszokás a Busójárás
A busó öltözete: szőrével kifordított rövid bunda, szalmával kitömött gatya, lábukon bocskort viseltek.
A bundát az öv vagy marhakötél fogta össze derekukon, erre akasztották a marhakolompot. Kezükben az elmaradhatatlan kereplőt. 
A maszk fűzfából faragott, melyet állati vérrel festettek meg.
A busójárásról még itt olvashattok. 
Az én általam készített vászonnadrág nem szalmával hanem vatelinnel van kitömve, amit a 2 réteg közé szabtam be.
A kabát valódi birkabőr, de a maszkot nem fából faragtam, hanem az arcára dolgoztam fel a papírmasét, és azt formáztam tovább, majd festettem és lakkoztam.
A kolomp viszont valóban működik, igyekszem készíteni róla egy bemutató videót, amiben megfogom szólaltatni.
Bár inkább cincogás a hangja, mint zajkeltés, de ez annak köszönhető, hogy a fa lemez a nyelv, ami a forgatás során rezeg, igen picike.
A szarvak, formára hajlított drót alapra ragasztott papír , majd cérna tekercseléssel készültek, majd az egészet festettem és lakkoztam.




 



4 megjegyzés:

  1. Itt súgom meg, szerintem tök jó a gatya szára, bár én nem értek hozzá, de néztem képeket és ott sem tűnnek hú, de bőnek ettől. Ez így arányos, nekem tetszik!! A kereplő megint csodamunka, a szarvakért meg külön dicséret, megihlető!!! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Drágaságom!
      Már láttam bővebbet én is, de akkor sem csinálnám nagyobbra mégsem, mert így tűnik Nekem is arányosnak.
      Lehet hogy szalmával nem lehet ennyire kitömni, és azért tűnik úgy hogy az lazább. Megcsinálom azt a kereplős videót előbb-utóbb, csak megfelelő fényviszonyok kellenek hozzá, és most ez a napokban nem az.Talán majd a hétvégén. :) Örülök ha megihlettelek, legalább egy kis plusz technikai lehetőségként.A lényege az erős és gyorsan száradó ragasztó, nekem a decoupage ragasztó a No.'1.

      Törlés
  2. Azt a mindenit, betyárosan jó lett! A felső képen lévő busóról azt hittem, hogy igazi és csak a szemléltetés miatt lett feltéve. Fel sem tűnt a műanyag kéz. Nagyon ügyes vagy, csodálatos munkát végeztél!!! Gratulálok hozzá!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi luna!
      Valóban az volt a célom a 2.képpel hogy érzékeltessem hogy babára készült a szett.Már mikor kész lettem vele, és nézegettem, akkor döbbentem rá hogy szinte teljesen feleslegesen ácsorog benne a baba, úgysem látszik. :) Ennyiből egy vázra is felépíthettem volna.

      Törlés