2015. november 28., szombat

Pillangó babák

Kaptam még néhány hónapja pár babát, kisebb rekonstruálásra.
Mariposa baba szárnyakat kellett készítenem hozzájuk.Mivel a babák eleve úgy kerültek forgalomba hogy volt rajtuk szárnyrögzítő szerkezet, nem kellett azzal foglalkoznom hogy rögzítsem, csak az eredeti stiftekhez hasonlót kellett kialakítanom.
Most megpróbálom leírni az elkészítés módját, és azt a pár jótanácsot, ami segíthet bárkinek, ha szeretne szintén ilyesmit készíteni.
Mindkét szárnynak az alapja erős préselt kartonlap, a nagynak fehér, a kicsinek szürke.
A nagy szárnyakat először is felrajzoltam a kartonra, és nagyjából kiszabtam, nagyobbra mint amekkorák a végén valójában lettek.
Ez azért kell, mert a fekete kontúrok nem festés, hanem öntapadós tapéta, és ennek a felragasztása után érdemes pontosan méretre és formára szabni.
A kartonlapot akrilfestékkel festettem meg , szivacsecsettel, hogy a színátmenet szebb lehessen.
Aztán kiszabtam az öntapadós tapétából a teljes szárnyat, és a középső részeket is kivágtam.
Majd miután a festés megszáradt, felragasztottam a fekete fóliát.
Ezután már formára vághattam pontosan az egészet, és a köztes részeket decoupage ragasztóval kentem, majd glitterrel megszórtam. 
Majd amikor megszáradt a ragasztó, és a csillámpor rákötött, a rögzítő stiftet ragasztottam fel, és még egy hosszanti rögzítőt a hátuljára.
Ez most csak 1 oldalas lett, és a merevítőket azért tettem fel, hogy ne hajoljon le a szárny a mérete, a súlya, és a levegő páratartalma miatt a későbbiekben sem.


A kisebb szárnyakat pedig duplán kellett elkészítenem.
Már korábban egyszer legyártottam őket, de nem igazán tetszettek, és ezért most újra nekifutottam.
Elég sokat tanultam belőle, főleg mert nem szoktam papírral dolgozni, és semmi rutinom nem volt benne.
Tehát az alapja szürke préselt kartonlap.
Kiszabtam pontosan a szárnyakat, és a színes mintarészeket is. Mivel 2 pár szárny kellett, kétoldalas, így a 2 pár szárnyhoz 48 minta elem kellett.
Na de mivel én korábban már ezt megtettem, így összesen 96 részt vágtam ki a színes lapokból. :)
A színes részeket stiftes ragasztóval felragasztottam, és a köztes részt tubusos glitteres ragasztóval dekoráltam.
Miután megszáradt, a rögzítő stifteket is felragasztottam, ami  lakkozott kartonból készült, a közepén bambuszpálcával vastagítottam.
A tanulság az elrontott szárnyak készítésénél pedig az, hogy a stiftes ragasztó egyenletesen ragaszt, és nem áztatja el a színes papírlapokat.
A másik pedig az, hogy korábban úgy próbáltam a csillámosítást megcsinálni, hogy vékony ecsettel beragasztóztam a köztes részeket, és rászórtam a glittert.
Viszont minden más szépen csillogott, de a vékony vonalak nem lettek egyenletesen csillámosak.
Csillámos tollat viszont a környékben véletlenül sem kaptam, magamnak kellett legyártani.
Kicsi csőrös tubusba töltöttem decoupage ragasztót, és szórtam bele csillámport.
Bár a ragasztó tejfehér színű, és csak száradás után csillog benne a glitter, de miután a tesztelés sikeres volt, bíztam benne hogy élesben is jól működik... és lám működik.
Bár a képeket nem látszik a csillogás, csak élőben látványos.




5 megjegyzés:

  1. jajj de jó, nekünk pont van olyan rózsaszín babánk 2 db :D és csak 1 szárny, mert a piacon ajándékba kaptuk a másodikat az első mellé :D köszi az ötletet zseni vagy :D eszembe sem jutott volna....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez fantasztikus hír! Örülök ha egy ici-picit is tudtam segíteni.
      A nagy szárny rögzítő stiftje fa spatulából készült.
      A szélességét szabtam akkorára mint a bemeneti nyílás, és a fekete tapétával vontam be, de anélkül is jó lenne.
      Köszi az elismerést, de ha megcsinálod, meglátod, hogy nem nagy cucc megcsinálni. ;)

      Törlés
  2. Már többedszerre jövök vissza ehhez a poszthoz, mert valamit hozzá akartam szólni, de az akadályozott meg benne, hogy... Nekem ezek a babák borzasztóan nem tetszenek :D Főleg a második a testre formázott, festett felsőjével, ettől kiráz a hideg. Láttam olyat az intersparban, ami full élénkrózsaszín domboros csipkemintás felsőtest, és a szín meg a "csipke" textúra miatt úgy néz ki a baba, mintha harmadfokú égési sérülései lennének! Na, mindegy, kérlek bocsáss meg, hogy ezt ide írtam, de ki kellett adnom magamból :D
    És hogy a kéretlen felvezetés után végre a tárgyra térjek, megint kénytelen vagyok meghajolni a félemetes türelmed előtt, aminek garantálom, hogy én az összes cuccommal együtt a felével sem rendelkezem. Közel száz papírfecnit kiszabni és egyesével ragaszgatni, baromi sziszifuszi munkának hangzik! AZ eredmény a fotók alapján viszont igen tetszetős, nekem főleg a második, kisebb szárny tetszik, amit remekül el tudnék képzelni a pónibabáimhoz. Nekik ugyan csak egy kis lyuk van a hátukban, de szinte meghoztad a kedvem, hogy gondolkodjak valami egyedi szárnyban. Nehezíti a dolgot, hogy annak nagyon könnyűnek kéne lennie, mert az a kis lyuk tuti nem bír sokat, beleragasztani meg semmiképp nem szeretném. Lehet, hogy egyszer csak postázok neked egy pónibabát a megbízatással :DDD Vállalsz ilyesmit?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Nem mondod hogy rám bíznál ilyesmit? Ha igen, akkor persze, nagyon szívesen. De szerintem nem akkora nagy munka hogy ne tudnád elkészíteni, csak annak tűnik legfeljebb.
      Én kartonból simán eltudom képzelni, de szép dolgokat lehet átlátszó műanyagból is csinálni.
      Ha viszont tényleg komolyan gondolod a felkérést, akkor tudod hol találsz. :)
      A részleteket majd ott megtudjuk beszélni.
      Ezek a ruhaszerű, testre nyomtatott babák nekem sem tetszenek,ezért nem is haragszom meg azért amit írtál róluk. Pont az lenne a fő profilom hogy ruhát varrok ugyebár :D , bár mindenfélét csinálok csak éppen azt nem :) , szóval Nekem minden baba elsődleges célja hogy öltöztetni lehessen.
      De azzal hogy levehetetlen ruhaszerű képződmény van a baba testén, teljesen kiábrándító. :)

      Törlés
    2. Komolyan gondoltam, sőt... Amint lesz egy kis időm, megkereslek! :)
      Kicsit szarul éreztem magam, miután rányomtam a küldésre, úgyhogy nagyon örülök, hogy nem bántottalak meg! Ráadásul most van is egy pasim(!) testre nyomtatott felsővel, de ő az egyetlen pónifiú, nem bírtam nem megvenni :D

      Törlés